Vlci z Mercy Falls #1: Triaška

BOOK


Originál: Shiver
Autor: Maggie Stiefvater
Vydavateľstvo: IKAR, 2010
Čítané v jazyku: SK

Hl. postavy: Grace, Sam
Vedl. postavy: Beck, Isabel, Olívia, Ráchel, Paul
Hl. záporáci: Jack

Žáner?
fantasy - vlkolaci

Obálka?
Jednoduchšia, no pekná.

Strany?
304 strán deja + venovanie a poďakovanie

Filmové spracovanie?
Nie.

Má pokračovanie?
Áno, je to trilógia, zvyšné diely nesú názvy: Váhanie #2 a Navždy#3.

O čo ide?
Jedného dňa napadnú malú Grace vlci. Jeden z nich, ten so žltými očami, ju však ubráni a odtiahne do bezpečia. O niekoľko rokov Grace nájde na verande svojho domu postreleného chlapca so žltými očami...
Chlad
Grace roky pozorovala vlčiu svorku v lese za domom svojich rodičov. Jeden zvláštny vlk so žltými očami – jej vlk – zas tajne sledoval Grace. Zdalo sa jej, že ho pozná, ale netušila odkiaľ.
Horúčava
Sam viedol dva životy. Ako vlk ticho sprevádzal dievča, do ktorého sa zamiloval. Na krátky čas v roku, v lete, sa z neho stával človek. Grace sa však neodvážil osloviť... až teraz.
Triaška
Grace a Sam si nikdy nepripúšťali, že by mohli niekoho milovať, ale láska si ich napokon celkom podmanila. Sam musí bojovať, aby zostal človekom, a Grace – aby zostal s ňou, aj keď to znamená prijať bolestnú minulosť, krehkú prítomnosť a budúcnosť bez nádeje.


Humor?
Pár vtipných hlášok sa nájde, ale je to viac vážna kniha.

Nuda?
Nie, naozaj som sa nikdy nenudila, aj keď sa mi to čítalo pomaly a malo to jednoduchší dej pripomínajúci Twilight, bavilo ma to.

Láska?
Grace a Sam sú do seba zamilovaní už niekoľko rokov, lenže on je vlk, v lete sa premieňajúci na človeka, a ona je človek.

Akcia?
Možno tak na konci, ale nič svetoborného.

Napätie?
V knihe je také tajomno a napätie na každej strane.

Smrť?
Áno.

Koniec?
Pekne uzavretý, no som zvedavá na 2. diel, ako to s hl. hrdinami dopadne ďalej.

Čo som čakala?
Vlkov z Mercy Falls som si chcela už veľmi dávno prečítať a keď som zistila, že knihu má kamoška doma a požičia mi ju, veľmi som sa na ňu tešila, čo to som o deji už vedela.

Čo som dostala?
Kniha ma absolútne dostala!
Nie je to vlastne nič svetoborného. Sú tam postavy alá Edward a Bella (no predsa len trochu rozumnejšie) a zaujímavý element vlkov premieňajúcich sa na ľudí iba v teple. Dej je jednoduchý: išli sem, išli tam, zaspali vedľa seba, bol galantný, pátrame po zlom vlkovi, riešime záhadu... no predsa ma kniha chytila. A to kvôli pocitu, ktorý vo mne vyvolala. Ten pocit sa volá pokoj. Nebola to kniha, ktorú by som mala prečítanú za 2 hodiny, kde by som dychtila po ďalšom pokračovaní a nedokázala uhádnuť koniec. Knihu som čítala viac ako týždeň, každý večer pár kapitol a jediné po čom som túžila bol pokoj, ktorý vo mne jednoduchý príbeh, postavy a dej vyvolávali. Nemusela som veľmi nad ničím premýšľať, krásne chvíľky, ktoré spolu zaľúbenci strávili, mi vyvolali úsmev na tvári, tajomno, strach a vážnosť ma sprevádzali na každej strane knihy a aj keď to nie je bestseller obrovského kalibru, čítanie som si maximálne užila. Ľahko som sa pohrúžila do príbehu, ktorý mi nedával nejaké extra veľké prekvapenia ani zvraty, dokonca sa teraz ani nerozpamätám na celkový dej, pretože to nebolo nič dôležité, ale vyvolalo to vo mne pocit pokoja, ukludnenia po celom dni a bolo to naozaj príjemné čítanie.
Možnože tieto pocity sa týkajú iba mňa a preto vám neviem zaručiť, že pri čítaní tejto knihy budete mať rovnaké pocity, ale mladšie ročníky a tí, čo majú radi Twilight sériu si iste prídu na svoje a ja prečítanie tejto knihy neľutujem. Knihu mám rada, keď už nie kvôli super pocitu, ktorý vo mne kniha vyvolávala, tak aspoň kvôli originálnemu spracovaniu vlkolakov a milému príbehu lásky 8)


100 ľudí, 100 chutí...
ale u mňa... 5 z 5 hviezdičiek



E_V_E   

Komentáre

  1. Mám stejný názor jako ty... :) a nemám k tomu co dodat. Jen, že moc hezká recenze! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Knihu jsem držela v ruce, ale přesto jsem si ji nevzala. Teď mě to docela mrzí.
    Může to být zajímavé čtení.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. čo ja viem :D mňa to neoslovilo... čítala som to mesiac MESIAC!!!! a jediné na čo si spomeniem je nejaky jej spolužiak a scéna v kaviarni či kníhkupectve či čo to bolo :D ale prečítala by som si to ešte raz, pretože pri prvom čítaní som nebola naladená na správnu vlnu :) teraz som na tom lepšie :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. 8D no to, že je to také lážo-plážo čítanie, ale mňa to bavilo 8)

      Odstrániť
  4. Super recenzia. Vôbec sa nedivím 5*. Ja som dala tiež, no myslela som, že to bude jednodielna časť. (môžem snívať, však?) no nič, nevadí. pokračovanie ma až tak nenadchlo, ale uvidím, čo spraví posledný diel. .D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem 8)
      Vo svete ťažko nájdeš jednodielne príbehy 8D

      Odstrániť
  5. ja neviem prečo, ale táto kniha sa mi nepáčila...prečítala som ju celú, ale nejak som nemala pocit, že by ma nadchla a preto nerozmýšľam ani o kúpe ďalších častí...ale zase kamarátke sa veľmi páčila :) sto ľudí, sto chutí :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mňa naozaj tak zvláštne upokojila 8) Možno ďalšie diely už u mňa nezabodujú, neviem, ale táto časť sa mi páčila 8)

      Odstrániť
  6. Mne sa takisto veľmi páčila :) Sam a tie jeho oči :) hmmm :) chcela by som zažiť :D

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára